Wat houdt Instagram content inplannen in?
Is Instagram content inplannen echt nodig? Niet per se! Ben je van de spontane posts, dan maak je waarschijnlijk gewoon een post, typt de caption eronder en plaatsen maar!
Helemaal prima, doe ik ook vaak.
Wanneer is Instagram content inplannen dan wel een goed idee? Als je nou vaak wil posten en je hebt deze content allemaal al klaar staan om op een later moment te posten, dan kan het natuurlijk handig zijn om dit niet op de juiste momenten nog handmatig te hoeven plaatsen. Je Instagram content inplannen zodat het op vooraf uitgekozen momenten vanzelf online komt kan dan heel praktisch zijn.
Instagram content inplannen via externe apps
Vooraf Instagram content inplannen is niks nieuws. Hier zijn al jaren allemaal apps voor zoals Later en Meta Business suite. Allebei heb ik ze gebruikt, en over allebei was ik matig enthousiast. Ook gebruikte ik jaren lang een app (Mosaic heette die geloof ik) waarmee ik mijn feed vooraf kon zien. Helaas stopte deze app er opeens mee. Nu maak ik in Canva een voorbeeld van mijn feed.
Instagram content inplannen via de Instagram app
Gelukkig heeft Instagram inmiddels ook zelf de optie om content in te plannen! Het werkt ontzettend makkelijk en je hebt geen gedoe meer met externe apps koppelen.
Zo werkt instagram content inplannen op Instagram:
- Scroll naar onder als je in het scherm bent waar je ook de caption typt.
- Klik hier op ‘Geavanceerder instellingen’.
- Tik op het schuifje bij ‘Inhoud plannen’.
- Vul de datum en tijd in.
- Klik op ‘Klaar’.
- Ga met het pijltje linksboven terug naar het vorige scherm.
- Helemaal klaar met je post? Klik op de button ‘Plannen’.
leer alles over content maken, je feed ontwerpen en plannen van je Instagram posts met de
Content Creation Roadmap
Met de Content Creation Roadmap ga jn 10 dagen de fundering bouwen voor je Instagram account/content.
Resultaat? Weten wat je moet posten, hoe je dat moet maken (zonder teveel tijd erin te steken), een collectie templates en handvatten om een beeldbank te maken.
Én het belangrijkste: een heleboel plezier in content maken!
