Het verschil tussen een carrousel post op LinkedIn en meerdere beelden plaatsen
Op LinkedIn kan je verschillende dingen plaatsen. Anders dan op bijvoorbeeld Instagram is beeld niet het belangrijkste, maar is het zeker aan te raden om altijd beeld toe te voegen als je iets op LinkedIn plaatst.
Zo kan je één enkel beeld toevoegen aan je post, maar je kan ook meerdere beelden bij een post zetten. Afhankelijk van het aantal beelden dat je toevoegt zijn deze zichtbaar onder je tekst. Vervolgens moet de lezer klikken op een van de foto’s om alles groter te kunnen bekijken.
Met een carrousel werkt dat wat anders. Als je een carrousel post op LinkedIn zet, ziet de lezer alleen het eerste beeld en moet ie swipen om alle ‘pagina’s’ van de carrouselpost te bekijken.
Een carrousel post op LinkedIn kan bestaan uit foto’s of beelden met tekst. Als het maar een PDF bestand is. Als je dus foto’s in een carrousel post op LinkedIn wil laten zien, moet je deze eerst in een PDF zetten.
Wat kan er in een carrousel post op LinkedIn staan?
Een carrousel post op LinkedIn is een PDF bestand. Die kan uiteraard bestaan uit wat je wil: foto’s, illustratied, beelden met tekst, etc. Als het maar een PDF bestand is. Als je dus foto’s in een carrousel post op LinkedIn wil laten zien, moet je deze eerst in een PDF zetten.
Hoeveel pagina's mag een carrousel post op LinkedIn hebben?
- Een carrousel op LinkedIn mag tot 300 pagina’s bevatten. Tip: gebruik niet meer pagina’s dan nodig, dan is de kans groter dat mensen alles bekijken.
- Het bestand mag maximaal 10Mb zijn.
Zo maak je een carrousel post op LinkedIn in Canva: stap voor stap tutorial
1. Ga naar Canva en maak een nieuw ontwerp
Maak een nieuw ontwerp aan in Canva en kies bij formaat aangepast formaat, en vul in:
- vierkant (1080 x 1080 px)
- of staand (1080 x 1350 px).
Die laatste heeft de voorkeur omdat je daarmee een groter deel van het scherm van de kijker inneemt.
2. De eerste pagina van de carrousel post maken
Zet op de eerste pagina een pakkende zin of vraag. Laat het meteen duidelijk zijn waar je post over gaat en maak de lezer nieuwsgierig.
3. De tweede pagina van de carrousel post maken
Maak een tweede pagina en zet hierop een antwoord, eerste uitleg, etc van je post. Deze ziet er idealiter wat anders uit dan de eerste. Bijvoorbeeld met kleinere tekst en/of andere kleuren.
Tip: Je kan ook op de tweede pagina eerst nog wat extra uitleg geven over het onderwerp van je carrousel. Zoals in dit voorbeeld.
4. Kopieren en invullen van de overige pagina’s
Kopieer je tweede pagina en vervang hier de tekst. Herhaal dit zo vaak als nodig. Dus per pagina een stap uit een tutorial, een tip of een deel van de uitleg.
5. Zet een call to action op de laatste pagina
Wil je dat je lezer actie onderneemt n.a.v. je post?
Zet deze call to action op laatste pagina van de carrousel. Of zet er kort wie je bent en wat je doet.
6. Download je ontwerp als pdf
1. Ga naar Delen rechtsboven
2. Klik op Downloaden
3. Kies bij Bestandstype voor PDF standaard
7. Plaats je carrousel post op LinkedIn
Klik bij het plaatsten van een bericht op Voeg document toe.
(Klik op het plusje als deze optie nog niet zichtbaar is.)
Makkelijk en snel leren werken en ontwerpen in Canva?
Zou je wel aan de slag willen met het maken van een carrouselpost op LinkedIn maar ontbreekt het je nog aan de nodige Canva kennis?
Deze cursus leert je alles over hoe Canva werkt en hoe je diverse ontwerpen voor social media maakt!